" Allah hears every unspoken word, sees every unseen wound, mends every unbearable pain "

Friday 17 February 2017

Terakhir

Assalamualamualaikum buat diri sendiri dan buat kamu yang sudi membaca.

Today is the day. Hari terakhir berkerja dan believe me hari ni banyakkk sangat kerja nak kena settle. Baru je settle satu kerja dan yang lain akan menyusul. Malam tadi tak tidur pun, pukul 4 pagi masih berjaga. Tak tahu apa yang aku fikir semalam. Tak tahu salah dan silap aku kat mana, tak tahu semua ni perasaan je ke atau memang fakta. Penatnya nak fikir, tak larat. Tak larat hari hari berperang dengan perasaan sendiri. 

" It's hard to wait for something you know might not happen, 
but it's even harder to give up when you know it's everything that you want. "
--

Boss panggil masuk ofis, aku tahu dia mengharapkan aku untuk ubah fikiran tapi tak, aku tak boleh. Mental aku langsung tak kuat. Tak kuat. Kata bos, dia tahu apa yang jadi, tapi aku tak tahu banyak mana yang dia tahu, sejauh mana cerita yang dia tahu. Aku tak dapat tahan sebak, menangis aku depan bos, macam macam dia nasihat. 

Masa tengah menulis ni pun air mata aku tak berhenti mengalir. 
Dah lama tak nanges sebab benda ni. 
I don't deserve to be humiliated like this .. 
Why did you do this to me, why? 


Bos kata, 
Allah ada berfirman "Apakah manusia mengira mereka akan dibiarkan mengatakan: Kami telah beriman, sedang mereka belum diuji?" Kamu kena anggap semua ni ujian untuk buatkan kamu jadi lebih kuat. Ingatlah setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmah, and don't ever let these thing consume you. Jangan biarkan benda benda macam ni affect kehidupan kamu, life kamu. Orang akan lagi seronok tengok kamu jatuh jadi kuatkanlah diri. Show them that whatever that they do, nothing will affect you. Make your life meaningful. If I have to choose one thing that will make my life meaningful, saya akan pilih agama. Cari agama, jangan hanya Islam pada nama, jadilah seorang Mukmin. 

I do appreciate every little things that everyone told me. 
Thanks everyone for being there. 

Salam Jumaat dari aku, 
semoga hari kamu baik baik sahaja. 

No comments:

Post a Comment