" Allah hears every unspoken word, sees every unseen wound, mends every unbearable pain "

Wednesday 15 February 2017

4 pagi.

Dah dua hari berturut-turut terjaga dari tidur pukul 4.00 pagi. Frust aku wehh hahaha! Padahal kan sebenarnya kan aku memang dah detikkan dalam hati, 'oh nanti dah tak kerja nanti, nak tidur awal, bangun seawal 4 pagi, kemas dapur, prepare breakfast ect ect.' Baru detik kan dalam hati je tau, belum niat kan lagi, dah pulak jadi betul betul. Nangeh aku weh, pastu kena paksa diri sambung tidur balik. Nak kata tidur awal tu tak pun, lewat jugak aku tidur sebenarnya. Pukul 11 malam baru terkedek-kedek balik rumah kuut.

Kenapa 4 pagi? Sebab aku ada sejenis perangai suka buat kerja sensorang kat rumah, takde yang menyibuk menyemak, bebel bebel haaa laju je siap, nak masak nak rombak dapur haa apa je bagi jelah, asalkan takde orang, confirm siap. Lagipun aku ingatkan ibu aku still mengajar lagi kat sekolah kat damansara tu eh tuptup bila dia tau aku nak berhenti dia pun berhenti jugak eh eh. Aku dah risau dah ingat boleh 'berkerja' sorang sorang, ni bila ada orang ni habeslahh tak jalan kerja nanti. hahaha alaa bukan tak suka ibu ada kat rumah cuma perangai aku memang gitu. Ibu pun tahu bila aku masak, dia tak leh ada kat dapur, bhahaha. Nanti dia bebel, pastu aku pun bebel balik, last last habes!

Pukul 4 pagi semorang tidur lagi, so good idea tak? bolehla pakej sekali belajar masak, belajar kemas rumah, belajar bangun awal, belajar jadi morning person, gituu.

tapi kekadang perlu jugak ibu kat dapur, sebab dia nak ngajor masak. abah pun dua kali lima perangai, selagi aku takde kat dapur, dia takmau masak. nak tak nak, ada orang ke, tak ada orang ke last last akan masuk dapur gak. tahpape

sekian

No comments:

Post a Comment