" Allah hears every unspoken word, sees every unseen wound, mends every unbearable pain "

Monday 27 February 2017

Peti Ais

Basically apa yang aku buat hari ni banyak ke arah restock barang dapur dan seharian memang kat dapur je lah, sampai kan bila dah tengah malam baru tersedar yang aku tak makan makanan berat langsung hari ni except for this creampuff, Beyoncepuff nama dia. I swear to God it is sooo good, aku ngap dalam kereta tu jugak, tak menyempat nak tunggu balik rumah. Harga yang chocolate RM8, yang vanilla RM6 beli di Cake Jalan Tiung, Seksyen 9 Shah Alam. Aku baru rasa yang chocolate, vanilla probably next time. 


Then balik rumah, aku masak untuk adik adik aku, lepas tu aku rombak peti ais. Itu je yang aku buat hari ni, Itu pun penat namatey, baru peti ais belum tempat lain. Aku tak tahulah macam mana nak hadap tempat lain. Kalau dah peti ais kecik segini pun aku ambek separuh hari nak settlekan, tempat lain confirm berhari hari.


Malam pulak pergi Karnival Geng Masjid, ada Ustaz Abdullah Khairi favv walaupun kekadang rasa macam lawak dia kasar but its okay janji sampai. Moderator paling tak leh blahh, lawak gila and gabungan yang da bomb pada aku, Syuk Syj dengan Atu Zero. kuikuikui tengah menaip ni pun rasa nak gelak. Bila dah malam barulah perut rasa lapar, dah start sakit. Eloklah tu buat perangai macam tu lagi kang gastik padan muka. So lepas habis forum aku lepak kedai makan pukul satu pagi makan sorang-sorang, sebab aku tahu lauk kat rumah dah habis, nak tak nak kena gak alas perut ni. Ibu abah tak balik lagi dari kampung so camtulah.. Seronok betul perasaan tak perlu bekerja pada esok hari ni HAHAHA!


Sebenarnya aku update blog ni sambil dengar radio, dan dan lah pulak lagu Sambutlah Kasih keluar time ni kan. Sejak aku dengar lagu tu masa birthday aku dalam kereta dengan dia, sampai lah ke hari ni, memang asyik lagu tu je lah yang diputarkan kat mana mana. Tak de maksud pape pun tapi tulah, aku teringat-ingat lah. Itu je. Suka sangat lagu tu sampai suruh dia google lagu dalam kereta okey semata-mata nak tahu tajuk lagu.

So, tajuk dia Sambutlah Kasih by Lovehunters.
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment